Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

„Adampolis Group“: laiku prisitaikius prie tiekimo grandinės iššūkių, pavyko augti

Šiuos metus įmonių grupė pasitinka ir su valdymo pokyčiais. Nuo vasario 1 d. UAB „Adampolis“ direktorius ir pagrindinis įmonių grupės akcininkas Vidas Čebatavičius lieka dirbti UAB „Adampolis holdings“ direktoriumi ir toliau koncentruosis ties investiciniais projektais ir strateginiais įmonių grupės sprendimais. O vienos iš didžiausių šalyje komercinio transporto prekybos bendrovių, MAN Truck and Bus atstovės Lietuvoje, pagrindinės grupės įmonės „Adampolis“ vairą perima Ričardas Tverijonas, iki šiol dirbęs bendrovės komercijos vadovu.
„Džiaugiuosi galėdamas pranešti, kad UAB „Adampolis“ vairą perduodu kompetentingam, profesionaliam kolegai ir, svarbiausia, žmogui, kuriuo pasitikiu. Kartu su Ričardu įmonėje dirba profesionali ir patyrusi „Adampolis“ vadovų komanda“, – sako 27 metus bendrovei vadovavęs V. Čebatavičius. Pasak R. Tverijono, įmonės tikslas – ir šiais metais, nepaisant nestabilumo rinkose, išlaikyti bendrovės stiprybes ir augti.
„Šiemet pagrindiniu iššūkiu, panašu, vis dar išliks vilkikų gamybos trikdžiai. Gamyba nėra užtikrintai suplanuota metams į priekį. Tačiau matome, kad gamykla Vokietijoje jau prisitaikė, apimtys auga, tikimės, kad pavyks paklausą patenkinti kuo sėkmingiau. Juolab, kad daugelį svarbių pokyčių, kurie mums patiems padeda prisitaikyti prie pokyčių, jau padarėme pernai“, – sako R. Tverijonas.
 

Pavyko augti

Visa „Adampolis“ įmonių grupė pernai pasiekė 80 mln. Eur apyvartą, palyginti, 2020 m. grupės pardavimo ir veiklos pajamos siekė 74,5 mln. Eur. Pernai grupė pardavė 560 vnt. naujų vilkikų. Tomas Staškūnas, „Adampolis“ įmonių grupės finansų vadovas, sako, kad rezultatai džiugina, nors jie ir nebuvo tokie geri, kokie galėjo būti. Dėl stringančios gamybos ir detalių tiekimo trikdžių buvo sunku patenkinti augančią vilkikų paklausą.
„Su trikdžiais pernai susidūrė visi, nesame kažkuo išskirtiniai. Bet tikrai esame patenkinti, kad nepaisant tų trikdžių pavyko pasiekti geresnių rezultatų nei prieš metus. Ir atskiri mūsų verslo segmentai – ne tik naujų vilkikų pardavimai, bet ir jų remontas, priežiūra, detalių prekyba, vilkikų nuoma ir kt. – daugiau mažiau paaugo“, – vardija T. Staškūnas. 
Grupės valdomos UAB „Transporto nuoma“ apyvarta per metus paaugo 25%, UAB „Transporto pardavimai“  – 110%, UAB „VL Rental“ apyvartą padidino 8%, o servisų ir parduotuvių tinklo apyvarta augo po 30%. Pasak T. Staškūno, pernai ypač pasiteisino ir išaugo vilkikų nuomos paslauga. Sėkmingai auginti šį segmentą leido laiku numatyta paklausa ir užsakytos nuomai skirtos transporto priemonės. Taip pat grupė daug dėmesio skyrė serviso paslaugų kokybei gerinti: investavo į darbuotojų kompetencijas bei užsitikrino reikiamų detalių atsargas sandėlyje.
 

Dėmesys planavimui ir komandai

R. Tverijonas antrina, kad tiekimo trikdžiai pernai stipriai veikė ne tik naujų vilkikų pardavimus, bet ir serviso darbą bei detalių prekybą.
„Vienas svarbiausių darbų, kurių ėmėmės, buvo sandėlio ir logistikos planavimo pokyčiai: nuo užsakymų pagal poreikį perėjome prie atsargų užsakymo į priekį. Daug dėmesio skyrėme planavimui, turime patyrusį kvalifikuotą komandą, atlikome daug skaičiavimų, numatėme galimus gedimus, sandėliuose pasiruošėme tam tikrų atsarginių detalių ir komponentų. Pavyko rasti ir alternatyvių tiekimo šaltinių. Tai mums padėjo nestrigti užsakymų vykdymo terminuose“, – apie padarytus sprendimus pasakoja R. Tverijonas.
Pasak jo, komandos motyvacijai, kvalifikacijai, ypač vadovų kvalifikacijai verslo valdyme ir pasaulinė pandemija tam tikra prasme atnešė naudos.
„Reikėjo išmokti dirbti remiantis ne vien skaičiais, lentelėmis ir operaciniais sprendimais, bet iš tiesų daug dėmesio skirti darbuotojams, jų emocijoms, darbo sąlygoms ir aplinkai. Manau, kad grupei pavyko tai padaryti. Dauguma žmonių, kurie dirbo iki pandemijos, sėkmingai dirba ir toliau, o kolektyvas yra vis plečiamas“, – sako „Adampolio“ direktorius.
Šiuo metu visoje įmonių grupėje dirba apie 220 darbuotojų. Tokios veiklos, kaip klientų aptarnavimas, transporto priemonių remontas, pasak R. Tverijono, remiasi būtent į motyvuotus ir kvalifikuotus darbuotojus.
 

Apdovanoti metai

Praėję metai grupei buvo sėkmingi ir produktų atžvilgiu. Bendrovės atstovaujamas naujasis „MAN TGX“ paskelbtas „Tarptautiniu metų sunkvežimiu 2021“ (angl. International Truck of the Year, ITOY). ITOY apdovanojimas yra vienas iš svarbiausių visoje komercinių transporto priemonių rinkoje. Be to, „MAN TGX“ pernai buvo įvertintas ir „iF DESIGN AWARD 2021“ apdovanojimu už ypatingą funkcionalumą. Šiuose dizaino apdovanojimuose įvertinimą pernai gavo ir nauja „MAN Truck Generation“ spalvų ir apdailos koncepcija.
Sausio mėnesį rinkai pristatyta ir atnaujinta vilkiko „MAN TGX“ versija. Viena iš naujovių – „MAN OptiView“ sistema: vilkiko šonuose vietoj veidrodėlių įmontuotos kameros. Tai suteikia galimybę vairuotojui eliminuoti akląsias zonas. Atnaujintame modelyje gamintojai pabrėžia ne tik didesnį saugumą, bet ir mažesnių kuro sąnaudų svarbą. Palyginti su 2021 m. Bilbao mieste pristatytu MAN TGX modeliu, naujasis modelis sunaudoja 3,7% mažiau degalų.
„Galime tik pasidžiaugti, kad nepaisant pandemijos iššūkių, MAN kasmet puikiai prisitaiko prie klientų poreikių. Jei procesai labiau nestrigs, planuojame padvigubinti šių sunkvežimių pardavimus Lietuvoje. Sieksime, kad 2022 m. bendra „Adampolis Group“ įmonių grupės apyvarta viršytų 100 mln. Eur. Strateginės augimo kryptys ir galimybės: miesto tipo autobusai, statybinės ir spec. technikos transportas ir, žinoma,  didieji mūsų transporto rinkos vežėjai. Didžiausios transporto įmonės Lietuvoje norėtų ir paties gamintojo finansinio palaikymo, todėl šiais metais kartu su „Traton Financial Services“ galėsime klientams pasiūlyti ir gamyklinį finansavimą įsigyjamiems vilkikams“,  – sako R. Tverijonas.
 „Adampolis Group“ savo paslaugų krepšelyje turi įtraukusi ne tik MAN vilkikus, autobusus ar spec. techniką, bet jau remontuoja ir prižiūri laivų ir geležinkelių lokomotyvų variklius.
 

Elektra ir tvari ateitis

Dar viena svarbi grupės veiklos sritis –  darbas su didžiųjų Lietuvos miesto autobusų parkais. Šioje srityje pastaraisiais metais itin jaučiama tvarumo ir naujų technologijų įtaka. „Adampolis“ taip pat žengia koja kojon su naujausiais sprendimais. Pernai bendrovė Lietuvoje rinkai pristatė 100 proc. elektra varomą MAN Lion‘s City E 12 autobusą. Jo atliktų testų rezultatai stulbinantys: be tarpinio įkrovimo šis autobusas gali būti naudojamas 24 valandas ir nuvažiuoti 550,8 kilometrų. Naujos kartos autobusą pernai testavo Vilniaus ir Kauno autobusų parkai bei šių miestų gyventojai.
„Didžiausia „Adampolio Group“ įmonių grupės klientų dalis yra transporto įmonės, tiek tolimojo, vidutinio, tiek vietinio pervežimo. Taip pat nemažą dalį klientų sudaro spec. technikos, statybos transporto įmonės. Daug dirbame su Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių miestų autobusų parkais, parduodame ir aptarnaujame autobusus. Taip pat su vietinio pervežimo įmonėmis, kurios naudojasi MAN mikroautobusais. Kiekvienas klientas pasižymi skirtingu elektrifikacijos lygiu ir potencialu, bet naujos technologijos ateina į visus segmentus. Tolimojo pervežimo verslas, žinoma, labai laukia tvarių sprendimų, tačiau elektra varoma technologija į šį segmentą ateis turbūt vėliausiai. O vietos pervežimams reikiamų mikroautobusų ir miesto autobusų rinkoje technologijos jau  tapo prieinamos ir mes, kaip MAN atstovai, jau esame joms pasiruošę“, – ateities transporto pokyčius mato R.  Tverijonas.