Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

„Adampolis Truck & Bus“: mūsų strateginis tikslas – augti kartu su klientais ir partneriais

Pandemijos ir geopolitinės situacijos paveikta transporto industrija visame pasaulyje susiduria su rimtu iššūkiu – naujų vilkikų gamybos ir tiekimo terminai gali siekti metus, jaučiamas komponentų ir detalių trūkumas, sparčiai auga kainos. Vienos didžiausių komercinio transporto tiekėjų šalyje, „MAN Truck & Bus SE“ oficialios atstovės Lietuvoje „Adampolis Truck & Bus“ vadovai sako, kad laiku padaryti sprendimai jiems jau leidžia lengviau planuoti darbus, o pagrindinė užduotis visai komandai – augti kartu su klientais.
 
„Jau kurį laiką matome, kad transporto gamybos pajėgumai mažesni nei rinkos poreikis. Komercinio transporto ir pervežimų verslai auga, tačiau vilkikų užsakymo terminai buvo tapę neproporcingai ilgi. Jei anksčiau naujo, pagal individualius klientų poreikius sukomplektuoto, vilkiko tekdavo laukti 3-4 mėnesius,  tuometinėmis sąlygomis pristatymo terminas jau siekė net 6-12 mėn. Neapibrėžtumo rinkoje buvo labai daug. Net jei verslas sutiktų laukti 1 metus, planuoti veiklą taip toli į priekį yra tiesiog sudėtinga, nes sąlygos keičiasi itin dinamiškai ir drastiškai”,  sako Ričardas Tverijonas, UAB „Adampolis“ direktorius.
 
Pasak jo, „Adampolis Truck & Bus“ taip pat susiduria su pokyčių įtaka. Šiandien vykdomi įsipareigojimai buvo prisiimti vidutiniškai prieš 9-12mėn , o per tą laiką verslo sąlygos dėl geopolitinės ir ekonominės situacijos labai pasikeitė. Pirmiausia, dėl žaliavų – metalo, plastikos, elektronikos komponentų, puslaidininkių kainos augo kartais.
 

Rado išeičių

 
„Mūsų įmonės ir atstovaujamo gamintojo situacija yra unikali dar ir tuo, kad Ukrainoje turėjome vieną svarbiausių komponentų gamyklų: elektronikos komponentų ir laidynų. Šiandien jų gamyba Ukrainoje vyksta tik ribotu 30-40% pajėgumu, todėl tiekėjams ieškant išeičių, dalis gamybos pajėgumų buvo perkelta į Europą ir pajėgumai dubliuojami, o tai reiškia papildomą laiką ir sąnaudas“, – dėl karo atsiradusių tiekimo trikdžių įtaką komentuoja R. Tverijonas.
 
Laiku padaryti sprendimai ir perplanuoti šių metų kovo-rugpjūčio mėnesiais turėtų užsakymų vykdymo procesai, pasak vadovo, jau leidžia atsikvėpti lengviau ir judėti pirmyn. Su vilkikų laukiančiais klientais suderinome standartines transporto priemonių versijas. Taip užtikrinome, kad daugiau nei 90% užsakytų vilkikų butų pristatyta pradiniais ar net trumpesniais pristatymo terminais. Dabartiniu periodu situacija keičiasi ir klientams vėl galime pasiūlyti individualių komplektacijų MAN vilkikus, kurių tiekimo terminas yra  3-6 mėnesiai.
 
Nepaisant buvusio neapibrėžtumo, transporto sektorius auga ir UAB „Adampolis“ verslo plėtros planai numatyti bent keletui metų į priekį. Todėl, pasak R. Tverijono, bendrovė įgyvendina verslo plėtros strategiją, užtikrinant inovatyvius sprendimus vilkikų, spec. technikos, mikroautobusų ir autobusų segmentų klientams.
 
„Svarbiausia, ką turime padaryti, tai nestabdyti klientų augimo, verslo vystymo ir atliepti į jų poreikius nepaisant rinkoje vyraujančio neapibrėžtumo ir besitęsiančių tiekimo grandinės trikdžių. Daugiau nei 90%  užsakymų vykdome pradiniais ar trumpesniais pristatymų terminais. Save laikome ilgalaikiais klientų partneriais, kurie žino, supranta situaciją, ir vykdo savo įsipareigojimus“, – sako R. Tverijonas.
 

Perka naujus

 
Visa „Adampolis“ įmonių grupė 2021-aisiais pasiekė 74 mln. Eur apyvartą. Pernai grupė pardavė 560 vnt. naujų vilkikų. Šįmet įmonė tikisi užbaigti metus pardavusi daugiau nei 1000 vnt. transporto priemonių, augti ne mažiau nei 40% ir viršyti 100 mln. Eur apyvartos tikslą.  Dėl ilgų tiekimo terminų, dalis klientų ieškojo ir naudotų transporto priemonių arba rėmėsi į nuomos pasiūlą. Vis dėlto, didelei daliai klientų naujų vilkikų pasiūla yra itin svarbi. Būtent naujos transporto priemonės leidžia tiksliau valdyti finansus, numatyti ir suplanuoti būsimas išlaidas, nusidėvėjimą, galimas sąnaudas aptarnavimui ir remontui. Norint stabiliai auginti verslą, tai – itin svarbu.
 
„Mūsų tipinis klientas – nuosekliai augančios vidutinės ir didesnės įmonės. Joms mes siūlome patrauklią vilkikų kainodarą, lanksčius susitarimus bei papildomas finansavimo, kasko draudimo ir transporto priemonių priežiūros sąlygas. Bendra mūsų rinkos dalis 2022 metais turėtų siekti 10-12% ir rinkoje pagal dydį rikiuojamės 3-4 vietoje. Tiesa, šiemet išskirtiniai metai, kai su MAN vilkikų gamintoju sutartį sudarė ir didžiausi Lietuvos transporto sektoriaus žaidėjai“ – tikiu, kad tai įrodo, kad gamintojas MAN, „Adampolis“ auga kartu su rinka ir įrodo, kad gali savo paslaugas pasiūlyti ir didžiausiems rinkos žaidėjams – sako R. Tverijonas.
 
MAN prekės ženklas itin stiprus ir specialiosios technikos, naudojamos statybų, kelių infrastruktūrai, segmente. Anksčiau Lietuvoje šiame segmente dominavo naudota technika, tačiau pastaruosius 3-4 metus kartu su verslo branda ir finansavimo galimybėmis, pradėjo sparčiai augti naujų transporto priemonių poreikis. Pasak vadovo, naujos transporto priemonės jau sudaro apie 20-25% parduodamos spec. technikos.
 
Neapibrėžtumas industrijoje nestabdo ir inovacijų bei efektyvumo paieškų, kurių transporto sektoriuje šiandien itin daug. Audrius Lukošius, UAB „Adampolis“ pardavimų vadovas, sako, jau pradedama matyti aiškesnis vaizdas, kokių technologinių permainų galima tikėtis per artimiausius 5-10 metų.
„Mes jau pamatėme elektra varomo vilkiko prototipą. Tolimuosiuose pervežimuose šios technologijos dar reikės palaukti, bet 2024-2025 m., tikėtina, matysime pirmuosius serijiniu būdu pagamintus elektrinius sunkvežimius, kurie galės nuvažiuoti iki 500 km. O lengvųjų krovininių transporto priemonių segmente elektra varomų modelių jau yra nemažai, mes jų siūlome ir klientams. Per artimiausius 3-4 metus matysime ir modelių, galinčių gabenti iki 18 tonų bendrosios masės krovinius“, – elektra varomų priemonių tendencijas aptaria A. Lukošius.
 
Rinkoje itin laukiama trečiosios kartos baterijų, kurios turės kur kas didesnę įkrovimo galią, leis nuvažiuoti didesnius atstumus ir bus ekonomiškai patrauklios. Tai duos rimtą proveržį ne tik krovininio, bet ir keleivinio transporto segmentams. Pagal MAN prognozes, 2030 m. maždaug pusė parduodamų sunkiųjų transporto priemonių jau bus varomos elektra, dar nemaža dalis, prognozuojama, bus hibridinės. Hibridinis modelis jau plačiau taikomas miesto tipo autobusų gamyboje. „Adampolis Truck & Bus“ tokių naujos kartos autobusų pasiūlą pastebi daugelyje didžiųjų Lietuvos miestų, o pilnai elektra varomus autobusus jau išbandė Vilnius ir Kaunas.
 
Dar viena svarbi kryptis – išmaniosios sistemos, padedančios važiuoti efektyviau ir užtikrinti daugiau saugumo kelyje. Pasak A. Lukošiaus, 8-10 metų perspektyvoje turėtų pasirodyti technologijos, kurios leis valdyti transporto priemones pusiau ar visiškai autonomiškai.
„Tam dar turės būti paruošta ir kelių infrastruktūra, sudaryti kelių žemėlapiai. Bet rinka link to juda gana sparčiai. Vakarų Europoje jau yra pavyzdžių ir kelių, kuriuose transporto priemonėms bus leidžiama važiuoti vilkstinėje pusiau autonominiu būdų, kai pirmąją transporto priemonę vairuoja vairuotojas, o kitos, be vairuotojų kabinoje, seka iš paskos“, – ateities technologijas, kurios pasieks ir visą „Adampolis Truck & Bus“, aptaria A. Lukošius.
 
Šaltinis: https://www.vz.lt/laisvalaikis/automobiliai/2022/09/15/Adampolis-Truck–Bus-musu-strateginis-tikslas—augti–kartu-su-klientais-ir-partneriais#ixzz7evlsB9e2