Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Elektrifikuoja tolimojo susisiekimo transportą, saugo klimatą ir palengvina transporto įmonėms tenkančią naštą: „MAN eTruck“ įgauna pagreitį

Pirmą kartą gausiai auditorijai IAA parodoje „Transportation 2022“ pristatytas būsimasis didelės serijos „MAN eTruck“ žengia svarbius žingsnius į ateitį: jis parengtas būsimam megavatų įkrovimo standartui, todėl tinka vežti sunkiasvorius krovinius dideliais atstumais, taip pat apima visas regioninio ir paskirstymo transporto paslaugas, kurias šiandien teikia dyzeliniai sunkvežimiai. Ar tai būtų ekologiškas plienas pramonei, ar ekologiškas pienas prekybos centrui: su „MAN eTruck“ transportas tampa tvarus ir neišmetantis CO2. Lyginant su dyzeliniu sunkvežimiu, naudojančiu dyzeliną ir vežančiu didelius atstumus, kurio vidutinės sąnaudos yra 27 litrai, vienas elektrinis sunkvežimis gali kasmet sumažinti iki 100 tonų CO2 per 120 000 kilometrų. Tai naudinga ir transporto įmonėms, nes elektrinis sunkvežimis kur kas efektyviau naudoja energiją ir sutaupo iki 7 000 eurų per metus. „MAN“ suteikė galimybę pirmą kartą viešai išbandyti naująjį „eTruck“ sunkvežimį „MAN eMobility Experience“ iniciatyvoje.
 
„Mūsų naujasis „eTruck“ nuo 2024 m. elektrifikuos tolimojo susisiekimo transportą. Tuomet „MAN“ visose produktų srityse – nuo mikroautobusų iki miesto autobusų, nuo paskirstymo sunkvežimių iki sunkiųjų tolimųjų reisų sunkvežimių – važiuos elektra ir be CO2. IAA parodoje pristatėme pirmosios naujojo „eTruck“ partijos užsakymų knygą ir sulaukėme daug susidomėjusiųjų! Mūsų sunkvežimis atvyksta pačiu laiku. Nuo dešimtmečio vidurio važinėti akumuliatoriniais elektriniais automobiliais bus ekonomiškiau nei įprastais dyzeliniais. Iki 2030 m. pusė ES parduodamų mūsų transporto priemonių turėtų turėti nulinės emisijos varomąsias sistemas. Tačiau tam Vokietijoje ir Europoje turi būti sukurta įkrovimo infrastruktūra. Šiandien Vokietijos federalinė vyriausybė patvirtino II įkrovimo infrastruktūros pagrindinį planą, į kurį pirmą kartą įtraukta ir baterijomis varomų sunkvežimių įkrovimo infrastruktūros plėtra. Tai svarbus pirmas žingsnis, tačiau reikia konkrečiau apibrėžti įkrovimo stotelių tikslus, reikiamą plotą ir energiją“, sako „MAN Truck & Bus“ generalinis direktorius Alexander Vlaskamp.
 

„MAN eTruck“: didelis nuotolis, geriausias efektyvumas, platus pritaikymo spektras

 
Į ateitį orientuotas elektra varomas sunkvežimis, kuris pirmuosius klientus pasieks 2024 m., jau yra paruoštas būsimam megavatų įkrovimui. Dėl didelės įkrovimo talpos ir trumpo įkrovimo laiko naujasis „eTruck“ tinka sunkiajam tolimajam transportui, kai kasdien nuvažiuojama nuo 600 iki 800 kilometrų, o ateityje – net iki 1 000 kilometrų. Kartu su mažomis eksploatavimo sąnaudomis ir dvigubai efektyvesniu energijos panaudojimu nuo bako iki rato, palyginti su dabartiniais sunkvežimiais su vidaus degimo varikliais, taip pat su sunkvežimiais su kuro elementais, baterijomis varomos elektrinės transporto priemonės yra tinkamiausia technologija būsimiems komercinių transporto priemonių parkams be CO2. Būsimasis
„MAN eTruck“ pagal pritaikymo įvairovę ir galimas kėbulo koncepcijas niekuo nenusileidžia šiandieniniams dyzeliniams sunkvežimiams ir kelyje neišskiria CO2: nesvarbu, ar tai būtų klasikinis lanksčiąja jungtimi sukabinamas sunkvežimis, skirtas vežti šaldytus maisto produktus dideliais atstumais, ar manevringa triašė transporto priemonė, skirta tyliam atliekų išvežimui mieste be išmetamųjų dujų, ar medžiagų vežimas į statybvietę vien elektromobiliais su važiuokle ir priekaba.
 

„eTruck“ gamyba: lanksti mišri gamyba ir akumuliatorių gamyba

 
Pagrindinėje gamykloje Miunchene esančiame novatoriškame e. mobilumo centre „MAN“ jau pagamino 20 būsimojo „e-lion“ prototipų. Taigi ateityje planuojama mišri serijinė gamyba su įprastiniais sunkvežimiais jau išbandoma realiomis sąlygomis. Aplinkybės: „MAN“ įžvalgiai suplanavo savo gamybą padaryti lankstesnę, kad būtų galima gaminti dyzelinius ir elektrinius sunkvežimius vienoje linijoje, nepaisant skirtingų komponentų, priklausomai nuo kliento poreikių. Darbuotojai taip pat yra pasirengę ir didžiąja dalimi jau išmokyti dirbti su naujomis elektros technologijomis. Iki 2023 m. pabaigos visi atitinkami sunkvežimių gamybos kvalifikuoti darbuotojai bus kvalifikuoti serijinei elektrinių sunkvežimių gamybai.
Be Bavarijos žemės finansavimo, taip pat investuojama į „MAN“ gamyklą Niurnberge. Nuo 2025 m. čia bus gaminama apie 100 000 akumuliatorių pakuočių per metus.
Naujajame „MAN eTruck“ jau naudojami trečiosios kartos „MAN action“ akumuliatoriai. „MAN“ sukaupė didelę pirminę patirtį su pirmosios kartos mažos serijos „MAN eTGM“, kuris nuo 2019 m. transporto įmonių kasdienio naudojimo praktikoje patvirtino lūkesčius nuvažiavęs daugiau kaip 1,5 mln. kilometrų daugelyje Europos šalių. Naudojant „MAN Lion's City E“ miesto autobuso antrosios kartos akumuliatorius taip pat pavyko pasiekti praktinio naudojimo rekordą – vienu akumuliatoriaus įkrovimu nuvažiuoti daugiau kaip 550 kilometrų. „MAN“ akumuliatoriai kuriami atsižvelgiant ne tik į ridą, bet ir į saugumą susidūrimo metu, ilgaamžiškumą, atsparumą vibracijai ir temperatūrai.
 

„MAN Transport Solutions“: holistinės „e-truck“ konsultacijos

 
Kol „MAN Truck & Bus“ kūrėjai deda daug pastangų, kad elektrinė pavara sunkvežimiuose būtų pritaikyta visoms krovinių vežimo keliais sritims ir naudojimo būdams, „MAN Transport Solutions“ komanda jau ruošia transporto įmones šiai naujai erai. Nes pakeliui į „eTruck“ naudotojams taip pat reikia atlikti transformaciją. Jiems padeda 360 laipsnių „eMobility Consulting“. Be patarimų apie tinkamas transporto priemones, taip pat atsižvelgiama į konkrečias kliento veiklos sąlygas, pavyzdžiui, veiklos etapus,  įskaitant  sąnaudų  optimizavimą,  maršrutų  analizę  ir  parko optimizavimą.

Bendradarbiaudama su partneriais ABB, „Heliox“ ir „SBRS-Schaltbau“,
„MAN Transport Solutions“ jau siūlo ne tik kompleksines konsultacijas, bet ir tinkamą įkrovimo infrastruktūrą. Be to, padeda skaitmeninės priemonės, pavyzdžiui, naujoji „MAN eReadyCheck“. Nuo IAA pradžios klientai galėjo ja pasinaudoti ir patikrinti, kaip jų pristatymo maršrutais galima važiuoti vien tik elektra. Dar vienas pasiūlymas – „MAN eManager“, leidžiantis parko vadovams nuolat stebėti svarbią visų parko sunkvežimių įkrovimo informaciją.
 

Įkrovimo infrastruktūra – pagrindinė elektrinių sunkvežimių sąlyga

 
Kurdama gaminius, „MAN“ dalyvauja centriniuose sunkiasvorių elektrinių sunkvežimių įkrovimo technologijos paramos projektuose. Viena iš jų –
„HoLa“ (didelio našumo įkrovimas tolimojo susisiekimo sunkvežimiais), kurios metu tiriamas didelio našumo sunkvežimių įkrovimo stotelių projektavimas, įrengimas ir eksploatavimas keturiose bandomosiose vietose palei federalinį greitkelį A2. Projekte NEFTON (Komercinių transporto priemonių elektrifikavimas transporto sektoriaus optimizuotam tinklo sujungimui) daugiau dėmesio skiriama įkrovimo technologijų plėtrai.
„MAN Truck & Bus“ kartu su mokslo ir pramonės partneriais analizuoja sistemą, sudarytą iš visiškai elektrinio sunkvežimio, įkrovimo stoties ir tinklo jungties, taip pat jų dizainą įvairiems tolimojo transporto naudojimo atvejams. Pagrindinis NEFTON tikslas – parodyti „MAN“ megavatų įkrovimo sistemą (MCS), kurios įkrovimo galia viršija 2 megavatus. Taip siekiama išbandyti naujai nustatytą MCS įkrovimo standartą ankstyvuoju etapu. Projekte taip pat tiriamas dvikryptis įkrovimas megavatų diapazone, kai sunkvežimis gali papildomai veikti kaip energijos kaupimo įrenginys elektros tinkle.
Be įkrovimo technologijos ir jos taikymo, „MAN“ taip pat siekia plėsti įkrovimo infrastruktūrą: „TRATON Group“ kartu su kitais pramonės partneriais įkūrė bendrą įmonę, kuri visoje Europoje greitkeliuose ir logistikos centruose arba šalia jų įrengs ne mažiau kaip 1 700 didelio našumo įkrovimo taškų. Šiam tikslui partneriai iš viso investuoja 500 mln. eurų.

Tačiau norint ateityje visiškai elektrifikuoti Europos tolimojo susisiekimo transportą, reikia visos visuomenės pastangų. Pramonės asociacijos ACEA skaičiavimais, reikia 42 000 įkrovimo stotelių.

Todėl „MAN“ palankiai vertina Vokietijos vyriausybės parengtą „įkrovimo“ bendrąjį planą, kuris netrukus bus patvirtintas. Komercinių transporto priemonių sektoriuje pereiti prie transporto sprendimų be CO2 pavyks tik kartu. Darant prielaidą, kad iki 2030 m. Europos keliuose važinės 350 000 elektra varomų sunkvežimių, per metus reikės 37 teravatvalandžių įkrovimo pajėgumų, pagrįstų atsinaujinančiąja energija. Tai atitinka vidutinę metinę maždaug 6000 vėjo turbinų gaminamą elektros energiją.