Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Elektrifikuojantis Europą ir pripažintas geriausiu autobusu: „MAN Lion‘s City E“ tapo „Metų autobusu“ (angl. Bus of the Year)

Autobuso kelionė svarbiausių tikslų link: „MAN“ elektrinis autobusas, kurio serijinė gamyba buvo pradėta 2020 m. ir kuris iki šiol sulaukė daugiau nei 1 000 užsakymų, įkvepia ne tik verslininkus, autobusų vairuotojus ir keleivius, bet ir ekspertus, kaip pavyzdžiui tarptautinę „Bus and Coach of the Year“ (liet. Metų autobusas ir tarpmiestinis autobusas) vertinimo komisiją, kuri įteikė elektra varomam miesto autobusui „Metų autobusas 2023“  apdovanojimą. Sėkmės istorija, kuri sujaudina – ir toli gražu tuo nesibaigia.
„MAN Lion’s City 12 E“ įspūdingai pasirodė „Bus Euro Test“ renginio metu Limerike, Airijoje – visus sužavėjo akimirksniu. Juk visiškai elektrinis miesto autobusas įveikė maždaug 2500 kilometrų kelionę iš Vokietijos į Airiją. „Mums ir vertinimo komisijai tai buvo ypatinga patirtis, kai su savo „MAN Lion’s City 12 E“ po dešimties dienų atvažiavome į Limeriką“, – pasidalino Rudi Kuchta, „MAN Truck & Bus“ autobusų verslo padalinio vadovas. Tačiau visiškai elektrinis miesto autobusas taip pat sužavėjo vertinimo komisiją ir „Bus Euro test“ metu. Gegužės mėnesį ekspertų komisija į Airiją tarptautiniam autobusų palyginimo testui pakvietė penkis autobusų gamintojus iš visos Europos.
 
Po intensyvios bandymų savaitės su daugybe patyrusių vairuotojų ir ilgų techninių diskusijų, „MAN Lion’s City 12 E“ buvo paskelbtas kaip  „Metų autobusas 2023“.
„MAN Truck & Bus“ yra viena iš pirmaujančių Europos komercinių transporto priemonių gamintojų ir transporto sprendimų tiekėjų, kurio metinės pajamos siekia kiek mažiau nei 11 milijardų eurų (2021 m.). Įmonė gamina furgonus, sunkvežimius, autobusus/tarpmiestinius autobusus, dyzelinius ir dujinius variklius bei teikia keleivių ir krovinių pervežimo paslaugas. „MAN Truck & Bus“ priklauso „TRATON GROUP“ įmonei, kuriai visame pasaulyje dirba daugiau nei 34 000 žmonių. 23 Europos specializuotus žurnalistus ypač sužavėjo bendra miesto autobuso idėja, kuri buvo vertinama už nuvažiuojamą atstumą, saugumą, patogumą ir, svarbiausia, ekologiškumą.
 
„Naujasis „MAN Lion’s City 12 E“ pasižymi novatorišku dizainu, dideliu komfortu, ir žemu triukšmo lygiu autobuso viduje. Vairuotojo kabina yra viena geriausių rinkoje ir pasižymi aukštu saugumo lygiu. „MAN“ nuo pirmojo eskizo iki galutinio rezultato telkė dėmesį į elektrinį mobilumą. Todėl viskas ir dera tarpusavyje, nes tai nėra „dyzelinis autobusas, paverstas elektriniu“. Tarptautinė „Bus & Coach of the Year“ vertinimo komisija nuo pat pirmo bandomojo važiavimo iki priimto sprendimo jautė, kad „MAN Lion’s City 12 E“ yra „Metų autobusas 2023“, – sakė vertinimo komisijos pirmininkas Tom Terjesen.
Apdovanojimą Tom Terjesen įteikė autobusų verslo padalinio vadovui Rudi Kuchta Vokietijos automobilių pramonės asociacijos  (VDA) organizuojamo renginio „Metų žvaigždės“, skirto „IAA Transportas 2022“ (angl. IAA Transportation) atidarymui Hanoveryje, metu.
 

Dar viena sėkmės istorija

 
„Metų autobuso“ apdovanojimas teikiamas jau tris dešimtmečius. Jis yra laikomas svarbiausiu tarptautiniu apdovanojimu autobusų pramonėje. „Mes labai didžiuojamės, kad ekspertų komisija taip gerai įvertino mūsų „MAN Lion’s City E“ ir kad dabar gavome šį prestižinį apdovanojimą“, – sako Rudi Kuchta ir priduria: – „Apdovanojimas labai aiškiai parodo puikų visos „MAN“ komandos darbą. Kartu tai yra dar vienas puikus etapas mūsų „MAN Lion’s City E“ sėkmės istorijoje. Tai prasidėjo 2020 metais, kai buvo pradėta serijinė elektrinio miesto autobuso gamyba. Dabar jis daugelyje Europos šalių kasdien važinėja ir entuziastingai įkvepia autobusų operatorius ir vairuotojus, taip pat ekspertus ir keleivius.
 
Viena iš priežasčių yra ta, kad „MAN Truck & Bus“ ekspertai nuolat dirba tobulindami visiškai elektrinį „Lion’s City E“. Jų siekis yra patobulinti autobusą naudojant pažangiąsias technologijas, o tikslas – pasitelkiant modernias technologijas ir individualius sprendimus teikti kuo geresnę paramą viešojo transporto operatoriams jų kasdieniame darbe. Tam, kad jie galėtų tobulai pritaikyti savo elektrobusą būsimam eksploatavimui, „MAN“ siūlo du „Lion‘s City E“ baterijų naudojimo būdus: be „užtikrinto nuvažiuojamo atstumo“ (iki 270 km) ir „maksimalaus nuvažiuojamo atstumo“ (iki 350 km). Be to, nauja CO2 oro kondicionavimo sistema ir patobulinta šildymo grandinė užtikrina dar didesnį efektyvumą. Modulinės baterijos taip pat yra naujos. Tai reiškia, kad nuo šio rudens elektrinių autobusų užsakovai galės pasirinkti baterijų skaičių. Todėl visiškai elektrinis miesto autobusas galės būti dar geriau pritaikytas prie individualių klientų poreikių, susijusių su nuvažiuojamu atstumu ir keleivių skaičiumi.
 
Taip pat „MAN“ savo klientams siūlo daugybę alternatyvių autobusų dydžių. Pavyzdžiui, dabar yra sukurtas 10,5 metro ilgio vidutinio dydžio „Lion’s City E“ autobusas, kurio baterijų talpa yra viena didžiausių. Dėl savo rekordinio apsisukimo spindulio ir kompaktiškų matmenų jis idealiai tinka važinėti siauruose miestų centruose ir judriose pėsčiųjų zonose. Šiuo vidutinio dydžio autobusu papildoma „MAN“ elektrinių autobusų pasiūla, kurią dabar sudaro 10,5 m, 12,2 m ir 18,1 m ilgio transporto priemonės.
 

Autobuso populiarumą įrodo daugybė apdovanojimų ir pardavimų sėkmės

 
Įteiktas „Metų autobuso“ apdovanojimas puikiai atspindi, kad „Lion’s City E“  autobusas buvo įvertintas sėkmingai. „Nuo pat pradžių buvome tikri, kad elektrobusą kursime glaudžiai bendradarbiaudami su klientais bei jį nuolat optimizuosime. Mūsų tikslas buvo ir yra pasiūlyti geriausią elektrinį miesto autobusą. Tai, kad mūsų pastangas įvertino rinka ir daug ekspertų, yra didžiulė sėkmė“, – sako Barbaros Oktay, „MAN Truck & Bus“ autobusų inžinerijos vadovas. Pavyzdžiui, elektrinis miesto autobusas taip pat gavo „iF auksinį apdovanojimą 2020“ (angl. iF Gold Award 2020). „International Forum Design“ (liet. iF tarptautinio dizaino forumo) vertinimo komisiją elektrobusas ypač sužavėjo ergonomišku ir estetišku dizainu.
 
„Lion’s City E“ pardavimo duomenys taip pat puikiai atspindi ir autobuso populiarumą. Iš viso nuo pardavimo pradžios jau buvo užsakyta daugiau nei 1000 elektrobusų. „Tačiau norime į kelius išleisti ir žymiai daugiau elektrinių autobusų: praėjusiais finansiniais metais vos 6 procentai mūsų naujų miesto autobusų buvo elektriniai; iki 2025 m. pusė visų autobusų bus tokie. Tikimės, kad apie 90 procentų mūsų miesto autobusų iki 2030 m. bus varomi baterijomis“, – sako Rudi Kuchta.
 

Iš Miuncheno į Airiją: elektrobusas keliauja į „Bus Euro test“

 
„MAN Lion’s City E“ su įspūdinga kelione per Europą iki Airijos į „Bus Euro test“ renginį įrodė, koks galingas gali būti visiškai elektrinis miesto autobusas. „Electrifying Europe Tour“ (liet. Elektrifikuotos Europos kelionės) metu dvylikos metrų miesto autobusas per dešimt dienų įveikė aštuonias šalis. Jis įveikė 2 448,8 kilometrų atstumą ir iš viso sunaudojo 1 763,7 kWh energijos, o tai atitinka maždaug 0,72 kWh vienam kilometrui. Šie rekordiniai rezultatai buvo pasiekti dėl efektyvios „Lion’s City E“ technologijos ir įspūdingo 20,8 proc. rekuperacijos rodiklio. Šešios ličio jonų baterijos (480 kWh talpa) ant elektrobuso stogo teikė energiją kelionei per miestus, kaimus ir kalnus. Įkrovimas buvo atliktas kiekvienos dienos pabaigoje, o tarpinio įkrovimo net nereikėjo. Taip yra todėl, kad elektrinis autobusas gali nuvažiuoti iki 350 kilometrų.
 

„MAN“ siūlo elektrobuso važiuokles tarptautinėms rinkoms

 
Važiuojant, „MAN“ elektrobusas naudoja centrinį variklį, esantį ant galinės ašies, arba du centrinius variklius, esančius antroje ir trečioje sujungto autobuso ašyse, o tai pagerina vairavimą ir rekuperaciją. „MAN Lion’s City E“ važiuoja neteršdamas aplinkos ir atitinka reikalavimą mažinti teršalų ir triukšmo skleidimą miestuose. Beje, patikima „MAN Lion’s City E“ technologija ir toliau bus naudojama „MAN“ elektrobusų važiuoklėse. „Siekdami patenkinti augančią elektrinių autobusų paklausą visame pasaulyje ir prisidėti prie tvaraus mobilumo, su mūsų elektrobuso važiuokle siūlome „MAN“ elektrinių autobusų sprendimą tarptautinėms rinkoms už Europos ribų“, – sako Rudi Kuchta. Ši važiuoklė kėbulų gamintojams ateityje bus puikus pagrindas savo gaminamiems visiškai elektriniams modeliams.
 

Praktiškumas yra svarbus kriterijus vertinimo komisijai

 
Nuo 1989 metų tarptautinė ekspertų komisija kasmet skiria „Metų autobuso“ ir „Metų tarpmiestinio autobuso“ apdovanojimus įvairių tipų autobusams. Pagrindinis Europos specializuotų žurnalistų dėmesys skiriamas transporto priemonių, kurias gamintojai pateikia palyginimo testui, praktiškam pritaikymui ir sampratai. Su dabartiniu apdovanojimu už „MAN Lion’s City 12 E“, „MAN Truck & Bus“ jau 12 kartų gavo trofėjų už „MAN“ ir „NEOPLAN“ autobusų prekių ženklus– šešis kartus kaip „Metų tarpmiestinis autobusas“ ( 2022, 2020, 2006, 2004, 2000, 1994) ir taip pat šešis kartus kaip „Metų autobusas“ (2023, 2015, 2005, 1999, 1995, 1990).