Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

MAN akumuliatoriai - viskas labai (ne)paprasta

Jei netyčia bandėte ieškoti atsakymo į klausimą, kas yra „originali“ automobilio detalė, greičiausiai buvote patekęs į savotišką akligatvį: nei vienas didysis transporto priemonių gamintojas „nesismulkina“ tekindamas traukeles, presuodamas stabdžių kaladėles ar ką nors liedamas iš plastiko. Nepaisant to, vienos detalės vadinamos „originaliomis“, o kitos – vizualiai identiškos – ne. Kuo jos skiriasi ir kuo ypatingi originalūs MAN akumuliatoriai?
                                                         
„Adampolis“ produkto vadovas Giedrius Makūnas pastebi, kad takoskyra tarp originalių ir ne originalių detalių glūdi jų „genetikoje“.
 
„Tik pagal vilkiką suprojektavusios kompanijos suformuluotus technologinius parametrus pagaminta detalė, tiksliai atitinkanti jai keliamus specifinius reikalavimus ir unikalias darbines savybes, gali būti vadinama originalia. Jei detalė viso labo bus tokių pat gabaritų ir turės identiškus tvirtinimo taškus, ji galės pretenduoti tik į pakaitinės titulą. Šia prasme originalūs MAN akumuliatoriai yra chrestomatinis pavyzdys: užsakydami juos ir leisdami „pakrikštyti“ savo vardu, MAN iškėlė tokius reikalavimus, kurie iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti esą pertekliniai. MAN konstruktoriai suformulavo ne tik kokių gabaritų ir energetinės talpos privalo būti jų akumuliatorius, bet ir iš kokių medžiagų jis turi būti pagamintas. Siekdami užtikrinti idealią agregatų sąveiką, inžinieriai elgiasi kaip patys didžiausi pedantai, o kokybės kontrolei skiria ypatingai daug dėmesio“, – teigia G. Makūnas.
 
„Adampolis“ komandos specialistas taip pat pabrėžia, kad MAN savo akumuliatoriams taiko gerokai aukštesnius reikalavimus nei oficialus DIN standartas. Nors baterijos korpusas, ampervalandės ir amperai turi tokią pat skaitinę išraišką kaip ir „įprasti“ akumuliatoriai, esminės savybės – per kiek laiko energijos rezervuaras išsikraus, kokią vibraciją ir temperatūros svyravimus gali ištverti, kiek atsparus giliems iškrovimams, kiek pakrovimo ciklų atlaikyti – užkoduotos MAN standartuose.
 
„MAN istorija jau skaičiuoja antrą šimtmetį, todėl iš tiesų MAN labai gerai žino savo klientų poreikius bei būdus, kaip geriausiai juos patenkinti. Todėl „žiauriai“ skambantys reikalavimai akumuliatorius gaminantiems partneriams nėra nepamatuotai dideli – tiesiog jie susieti su realiais poreikiais. Šiuolaikiniuose sunkvežimiuose sumontuota itin daug elektronikos, o turint galvoje, kad vairuotojai taip pat čia „maitina“ savo telefonus, kompiuterius, televizorius ar netgi šaldytuvus, gebėjimas pakelti dideles apkrovas tikrai nėra laužtas iš piršto. Juk tarkim kassavaitinio 48 valandų poilsio metu niekas nenori užkurti variklio vien tam, kad būtų pakrauti akumuliatoriai. Kadangi modernūs automobiliai turi tam tikras apsaugos sistemas, rezervuojančias tiek energijos, kiek būtina motoro užvedimui, gali nutikti taip, kad kitiems prietaisams elektros tiekimas bus paprasčiausiai nutrauktas “, – vardija G. Makūnas.
 
Šiuo metu originalūs MAN akumuliatoriai gaminami naudojant modernią švino-kalcio-sidabro (PAG) technologiją, pasižyminčią nepertraukiamu veikimu ir patikimumu, ypač esant didelėms cikliškoms apkrovoms. Jie puikiai tinka tiek ekspedijavimo paslaugas teikiančių įmonių transportui, tiek trumpais atstumais judančioms mašinoms.
 
MAN akumuliatoriai turi itin patvarią konstrukciją (SHD), nebijančią nei stiprios vibracijos, nei smūgių.
Aukštas atsparumo korozijai lygis prailgina akumuliatorių naudojimo trukmę ir užtikrina ilgesnį tarnavimo laikotarpį.
 
MAN akumuliatoriai išlieka gyvybingi net ir ilgą laiką neeksploatavus automobilio – be papildomo krovimo bateriją galima laikyti iki 15 mėnesių. Įsigijus naują akumuliatorių, jį galima naudoti iš karto nesukant galvos dėl vėlesnės priežiūros, nes jos paprasčiausiai nereikia.
 
„Atsarginių detalių pardavėjai transportininkus kartais gundo pasiūlymais rinktis galingesnį – didesnės talpos akumuliatorių, nei buvo originalas. Tačiau kaip tik to nereikia, nes toli gražu ne viskas susiveda į startinę akumuliatoriaus galią. Ilga naudojimo trukmė ir didelis pakrovimo-iškrovimo ciklų skaičius yra svarbesni dalykai“, – akcentuoja G. Makūnas.  
 
„Adampolis“ produktų vadovas atkreipia dėmesį į vieną reikšmingą naujovę – unikalią apsaugos nuo liepsnos sistemą. Jos paslaptis glūdi dvigubame labirinto tipo gaubte su integruotu liepsnos slopinimo įtaisu, uždarančiu akumuliatorių kur kas sandariau nei naudojant įprastinius viengubus gaubtus. Akumuliatorių su tokio tipo dangčiu, net pavertus 90° kampu, dangtis jį apsaugo nuo rūgšties nuotėkio.
„Kaip žinia elektrolitas garuoja, o tų garų reakcija su tam tikrais kroviniais (kitais chemikalais ar lengvai užsidegančiomis medžiagomis) gali išprovokuoti rimtų problemų“, – dėsto G. Makūnas.
Nors pagrindiniai akumuliatorių veikimo principai ir konstrukcija sąlyginai nedaug kito per visą jų istoriją, dabar inžinieriai ieško būdų, kaip sukurti patikimesnes ir saugesnes medžiagas.
Klausimas, kaip dažnai fiksuojami incidentai su akumuliatoriais? G. Makūno teigimu, apie atvejus, kai dėl pažeisto korpuso ar nekokybiškų vidinių akumuliatoriaus tvirtinimo konstrukcijų susilietusios plokštelės sprogsta, girdisi retokai. Tačiau kaip taisyklė visos tokios istorijos būna labai nemalonios ir brangiai atsieinančios: apsiliejus rūgštimi akimirksniu patiriamos sunkios traumos, kyla gaisro grėsmė.