Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

MAN baterijos: visiška galia elektrifikacija

Akumuliatorius yra „eTruck“ širdis. Nenuostabu, kad Niurnbergo technikos centre MAN perima baterijų kūrimą ir gamybą į savo rankas ir nori užtikrinti, kad jų tarnavimo laikas būtų kuo ilgesnis. Baterijų svarba vis labiau išryškėja kalbant apie elektrines transporto priemones. MAN didelį dėmesį skiria ne tik elektriniams autobusams ”MAN Lion’s City E”, kurie pasaulyje yra įvertinti, kaip ”Metų autobusas 2023”, bet ir elektriniams sunkvežimiams ”MAN eTruck”, kurie rinkai bus pristatyti jau kitų metų gale. Traukos akumuliatorius (baterijų) blokas yra lemiamas veiksnys važiuojant elektromobiliu, todėl jis taip pat vaidina svarbų vaidmenį NewMAN strategijoje. Pagrindinė koncepcija čia yra „nulinė emisija“.

MAN Truck & Bus į savo rankas perima energijos kaupimo įrenginių gamybą, kad elektrifikuotų savo parką. Tai daroma eMobility techniniame centre Niurnberge, kur netrukus kasmet bus pagaminama 100 000 aukštos įtampos baterijų paketų. Inžinerija, plėtra, gamyba – viskas po vienu stogu. Naujos gamybos salės statybas planuojama pradėti 2023 metų trečiąjį ketvirtį, o po metų ji turėtų būti paruošta. Tikimasi, kad pirmasis akumuliatoriaus paketas bus baigtas 2025 m. vasario mėn. Niurnberge. Per penkerius metus MAN į visą procesą investuos apie 100 milijonų eurų.

Visi akumuliatorių bandymai 100 % teigiami iki šios dienos

„Gaminame akumuliatorius, kurie yra optimizuoti komercinėms transporto priemonėms ir visiškai pateisins būsimų klientų lūkesčius, ypač saugumo požiūriu“, – sako dr. Michael Bernath, vadovaujantis naujų traukos akumuliatorių kūrimui MAN. "Visi bandymai, įskaitant jautrius aukštos įtampos komponentus, iki šiol buvo 100% teigiami."

„Ruošdamiesi didelio masto gamybai, jau nuo 2021 m. Technikos centre gaminame baterijų prototipus, kuriuos vėliau galėsime pagaminti nedideliais kiekiais iki metų pabaigos“, – priduria Markusas Pröpsteris, eMobility vadovas. „Naujasis MAN eTruck turėtų būti pristatytas atrinktiems klientams jau 2024 m. Kritiški, kokybei svarbūs procesai jau dabar testuojami ir automatizuojami, kad vėliau juos būtų galima sklandžiai pritaikyti didesniems kiekiams.
 
Gamykla papildo MAN eMobility centrą pagrindinėje gamykloje Miunchene, kuri atidaryta 2021 m. „Nurnberge pradėdami gaminti akumuliatorių paketus ir kartu su eTrucks gamyba MAN gamykloje Miunchene, sukūrėme komercinių transporto priemonių e-klasterį, kuris užtikrins MAN ateitį“, – 2022 m. birželio 29 d., dedant pamatų akmenį, sakė MAN Truck & Bus SE valdybos pirmininkas Alexanderis Vlaskampas.

Šeši akumuliatorių paketai maitina eTruck

MAN naudojamos energijos kaupimo sistemos yra ličio jonų moduliai su nikeliu, manganu ir kobaltu. Kiekvieną akumuliatorių bloką sudaro baterijos elementai, sugrupuoti į modulius ir sujungti į atskirus sluoksnius. „Priklausomai nuo klientų poreikių, turime tris sunkvežimių ir autobusų variantus“, – aiškina Bernath. Pasak jo, tai jau trečios kartos MAN baterija, turinti daugiau galios, daugiau energijos, didesnį kasdienį atstumą ir ilgesnį tarnavimo laiką. „Mums taip pat buvo naudinga VW ir TRATON grupės patirtis ir sinergija“, – sako jėgos agregatų ekspertas.
 
„Visų pirma, „Audi“ artumas Ingolštate mums labai padėjo“, – sako Pröpster. „Daugelis MAN darbuotojų, atvykusių iš variklių sektoriaus, ten buvo apmokyti ir dabar surenka baterijas. Perduotos žinios yra nepaprastai svarbios darbo saugumui Niurnbergo gamykloje, kuri anksčiau buvo tik variklių gamybos įmonė. Pasak Bernath, kiti ekspertai iš MAN Munich, taip pat ir ne grupės nariai, taip pat prisidėjo prie kūrimo. „Smagu matyti, kas buvo sukurta“. Vien tik gamyboje Frankonijos mieste numatoma sukurti 350 ateities darbo vietų.
 
Betarijos procesas svarbus megavaitų įkrovimui

MAN baterijų pažanga vyksta kartu su megavatų įkrovimo tyrimais ir plėtra, kurią komercinių transporto priemonių gamintojas skatina lygiagrečiai. Galų gale, jėgos agregatai yra skirti varyti ypač sunkiasvoriams sunkvežimiams, pavyzdžiui, MAN eTruck, kuris žada kasdien įveikti 600–800 kilometrų. Iki 2026-ųjų sunkvežimiai bus visiškai tinkami gabenti tolimais atstumais, kasdien nuvažiuojant net 1000 kilometrų.

„Metų autobusas 2023“ vėliau bus aprūpintas naujos kartos akumuliatoriumi. „MAN Lion’s City 12 E“ turi iki 480 kilovatvalandžių (kWh) talpos ličio jonų bateriją, kuri vienu įkrovimu jau gali nuvažiuoti iki 350 kilometrų. Visiškai elektrinis miesto autobusas savo ištvermę ir patikimumą įrodė ir „Electrifying Europe Tour“, kurio metu per dešimt etapų nuvažiavo beveik 2500 kilometrų per Europą. Vadinamojo pirmojo akumuliatoriaus naudojimo metu pagrindinis dėmesys skiriamas klientų mokymui vairuoti, krauti ir naudoti transporto priemones nenaudojant akumuliatoriaus. Tai gali žymiai padidinti akumuliatoriaus tarnavimo laiką.
 
Antras gyvenimas kaip buferinė saugykla

Jei transporto priemonėje esančių akumuliatorių blokų nebegalima naudoti kaip traukos akumuliatorių (baterijų) bloką - yra trys galimybės. Pirma, jie gali būti pakartotinai naudojami kitoje transporto priemonėje (antrasis panaudojimas), jei jie vis dar turi pakankamai įkrovimo pajėgumų. Antra, galimas antras baterijos veikimo laikas (Second Life), pavyzdžiui, kaip saulės ar vėjo jėgainių buferinė saugykla. Šiuo metu MAN su įvairiais partneriais ir Kaselio universitetu tiria, ar panaudoti sunkvežimių akumuliatoriai yra tinkami kaip stacionarūs saugojimo įrenginiai. Trečia, perdirbimas pradedamas naudoti po antrojo naudojimo arba jei akumuliatoriai po avarijos nebetinkami saugoti. Šiuo tikslu MAN yra Volkswagen grupės perdirbimo tinklo dalis, turinti partnerių visoje Europoje. Deklaruojamas tikslas yra pasiekti uždarą žaliavų ciklą, atsižvelgiant į MAN pastangas siekti tvarumo. Išgautos žaliavos, tokios kaip nikelis, manganas, kobaltas ar litis, pateks į naują baterijų gamybą.