Gamintojo teikiamos garantijos, kad svarbiausi automobilio agregatai ir detalės tam tikrą laiką atlaikys visus įmanomus (neprasilenkiant su sveiku protu) kasdienybės iššūkius, tradiciškai yra vienas kertinių veiksnių, lemiančių verslo praktikų verdiktus, kokią techniką įsigyti. Todėl priimtas MAN sprendimas – visoms „Liūto“ ženklą turinčioms originalioms ir atnaujintoms MAN Ecoline detalėms suteikti 24 mėnesių garantiją – klientų tarpe vertinamas labai teigiamai.
„Dabar „žaidimo“ taisyklės tokios – nuo tos akimirkos, kai klientui išrašoma sąskaita už įsigyjamas detales, pvz.: turbiną, akumuliatorių ar bet kurią kitą naują ar atnaujintą MAN Ecoline detalę – jis gali būti visiškai ramus, kad 24 mėnesius šios detalės nekels rūpesčių. Jei kuri nors detalė suges, ji ne tik bus nemokamai pakeista, tačiau MAN kompanija atlygins nuostolius, susijusius su remontu bei tam tikras papildomas išlaidas, susijusias su kelione iki sustojusio vilkiko, mobiliųjų dirbtuvių darbu ar kurjerio išlaidas. Žinoma, tam tikros kontrolinės procedūros (ar tikrai neatlaikė ir kodėl neatlaikė originali MAN detalė) lieka, tačiau patys gamintojai yra prasitarę, jog jei detalės ar agregatai sumontuoti laikantis MAN remonto instrukcijų – jie yra visiškai ramūs, kad vežėjas neatsidurs keblioje padėtyje“, – pastebi bendrovės „Adampolis“ produkto vadovas Giedrius Makūnas.
„Adampolis“ komandos žmonės MAN sprendimą už tuos pačius pinigus dvigubai prailginti garantiją vadina „žiauriai kieta“ naujiena, nes analogiškas sąlygas siūlančias transporto pasaulio kompanijas kol kas galima suskaičiuoti ant vienos rankos pirštų.
„Tai tikrai gerokai daugiau nei rinkodaros triukas, nes mūsų klientai įgyja realų konkurencinį pranašumą. 24 mėnesių garantijai taikoma bene vienintelė sąlyga – MAN detalę turi įsigyti galutinis klientas, o ne perpardavimu užsiimanti įmonė. Pas mus reikėtų atvykti tik tuo atveju, jei garantijos laikotarpiu kiltų kokių nors rūpesčių: išsiaiškinti, ar detalė buvo kokybiškai įdėta, ar tinkamai atlikti kiti darbai, numatyti MAN standartuose, ar nebuvo kokių nors klaidų. Tarkim keičiant aukšto slėgio kuro purkštuką, būtina keisti ir kuro vamzdelį. To nepadarius, tektų nagrinėti, ar egzistuoja priežastinis ryšys tarp trumpiau nei numatytas laikas tarnavusio purkštuko. Atnešus išmontuotą sugedusią detalę garantija taip pat nebus taikoma, nes atkurti eksploatavimo istoriją nebus įmanoma“, – vardija G. Makūnas.
„Adampolis“ produkto vadovas atkreipė dėmesį į dar vieną svarbų dalyką. Automobilininkų tarpe gajus mitas, esą konstruktoriai ir inžinieriai taip apskaičiuoja technikos resursus, kad jie byrėti pradeda neilgai trukus po garantijos pabaigos.
„Mes patys paklausėme MAN, kaip bus su tomis atsarginėmis detalėmis, kurios jau atkeliavusios į mūsų dirbtuves ir sandėlius prieš revoliucinio garantijų termino padvigubinimą. Tačiau gamintojai savo atsakymu išsklaidė bet kokias abejones – 24 mėnesių garantija galios absoliučiai visoms MAN detalėms, nepriklausomai nuo to, kada jos buvo pristatytos oficialiems atstovams. Po šių pokyčių apklausiau visų servisų vadovus ir jie patikino, kad „garantinių“ darbų kiekis nepakito“, – pabrėžia G. Makūnas.
Įdomu ir tai, kad Vokietijos techninės patikros įmonių grupė TÜV trejus pastaruosius metus skelbia MAN patikimiausiu komercinio transporto prekiniu ženklu. Po trejų eksploatacijos metų jokių defektų neturi 71 proc. patikrinamų vilkikų, po ketverių – 69,5 proc., o po penkerių metų – 65,6 proc. MAN automobilių. Visų pagrindinių konkurentų rodikliai, TÜV teigimu, yra žemesni.