Kad ir kur važiuotų, šis autobusas palieka neišdildomą įspūdį: miestuose, mugėse, Dolomituose, o dabar ir „Sustainable Bus Award“ (Sby) apdovanojimuose. „MAN Lion's City 10 E“ sužavėjo tarptautinę prekybos žurnalistų komisiją ir laimėjo apdovanojimą „Miesto“ kategorijoje. Ypač daug entuziazmo sukėlė visiškai elektrinio autobuso efektyvumas, ekologiškumas ir kompaktiški matmenys.
- „MAN Lion's City 10 E“ pelnė „Tvaraus 2024 metų autobuso“ apdovanojimą „Miesto“ kategorijoje.
- Apdovanojimas įteiktas „Busworld“ išvakarėse, Briuselyje vykusiame „Gala“ vakare.
- Komisijos nuomone autobusas puikiai talpina keleivius, yra kompaktiškas, turi puikų apsisukimo spindulį ir yra puikiai pritaikytas važinėti siaurose miestų gatvėse, taip pat turi galingą elektrinį variklį ir dar daugiau privalumų.
- MAN jau daugelį metų daugiausia dėmesio skiria nulinės emisijos transporto priemonėms, kurios yra nuolatos tobulinamos.
„Sby“ apdovanojimas buvo įteiktas jau šeštąjį kartą. Kaip ir ankstesniais metais, tarptautinė komisija apdovanojo tik pačius novatoriškiausius ir tvariausius autobusus Europos rinkoje. Vienas iš nugalėtojų - MAN Lion's City 10 E, laimėjęs „Miesto“ kategorijoje.
„Džiaugiamės, kad „MAN Lion's City 10 E“, jauniausias mūsų MAN elektrinių autobusų šeimos modelis, sužavėjo ekspertų komisiją ir laimėjo „Tvaraus 2024 metų autobuso“ apdovanojimą“, - sakė autobusų skyriaus vadovas Barbaros Oktay per „BUSWORLD GRAND INAUGURATION 2023“. Iškilmingas vakaras įvyko Briuselyje prasidėjus „Busworld Europe“ parodai. „Sby“ apdovanojimas yra pirmasis ir vienintelis Europos apdovanojimas, kuriuo pripažįstama tvarumo tema būtent reguliaraus susisiekimo, tarpmiestiniams ir turistiniams autobusams. „Būtent todėl šiuo apdovanojimu ypač didžiuojamės. Juk juo pagerbiamas mūsų nenuilstamas įsipareigojimas siekti aplinkai draugiškų sprendimų ir inovatyvių technologijų. Kartu šis apdovanojimas rodo, kad „MAN Lion's City 10 E“, yra ekonomiška ir tvari transporto priemonė, kurią puikiai vertina ne tik klientai ir keleiviai, bet ir ekspertai“, - neslėpė A. Oktay.
Galiausiai, apdovanojimą įteikė aštuonioms Europos šalims atstovaujanti tarptautinės prekybos žurnalistų komisija. Komisija apdovanojimą „MAN Lion's City 10 E“ skyrė dėl kelių priežasčių: Tai visiškai elektrinis miesto autobusas, kuris apima svarbų rinkos segmentą ir labai gerai talpina iki 80 keleivių. Tuo pat metu yra nedidelio svorio ir 10,5 m ilgio, kas leidžia užtikrinti gerą manevringumą. Dėl kompaktiškų matmenų ir rekordinio 17,2 m apsisukimo spindulio jis yra pritaikytas važiuoti siaurose miestų gatvėse ir perpildytose miesto teritorijose. Lion's City 10 E, kaip ir visi kiti MAN elektrinių autobusų šeimos modeliai, varomas galingu centriniu 240 kW didžiausios galios elektriniu varikliu. Komisijos teigimu, tai, kad variklis sukurtas pačioje įmonėje, išskiria MAN iš kitų, kadangi daugelis naudojasi trečiųjų šalių sukurtais komponentais. Pasak komisijos, šis pačių sukurtas variklis ne tik prisideda prie autobuso eksploatacinių savybių, bet ir pabrėžia MAN, kaip elektrinių autobusų technologijų pradininkės, įsipareigojimą. Dėl to „MAN Lion's City 10 E“ yra ypač patrauklus ekologija besirūpinantiems vietinio transporto operatoriams ir daugiau nei vertas „Tvarausio autobuso“ apdovanojimo.
„MAN Lion's City 10 E“ daro įspūdį parodose ir Dolomituose
„MAN Lion's City 10 E“ jau sužavėjo šių metų UITP parodos Barselonoje ir neseniai įvykusios parodos „Busworld Europe“ lankytojus. Be to, kad šis visiškai elektrinis miesto autobusas, kuris nuo 2023 m. pradžios gaminamas MAN gamykloje Lenkijoje, Starachovicuose, yra ekologiškas, ypatingą dėmesį patraukia ir jo kompaktiškas dydis. Taip yra todėl, kad midi-buso versija gali išnaudoti savo stipriąsias puses, ypač vis dažniau naudojantis į klientus orientuotomis paslaugomis. Miesto autobusas talpina panašiai tiek pat keleivių, kiek ir daugelis 12 metrų ilgio individualių autobusų, tačiau jam reikia gerokai mažiau eismo vietos ir jis daug manevringesnis. Tai, kad „MAN Lion's City 10 E“ yra idealus sprendimas ir sudėtingiems maršrutams, neseniai įrodė praktinis bandymas kalnų vietovėje Pietų Tirolio Dolomituose. Įveikdamas 531 km ilgio maršrutą, elektrinis autobusas įveikė daugiau kaip 10 000 aukščio metrų ir vidutiniškai sunaudojo 0,77 kWh vienam kilometrui. Šias aukščiausias efektyvumo vertes „MAN Lion's City E“ pasiekė dėl inovatyvių technologijų ir nuostabaus daugiau nei 50 proc. rekuperacijos rodiklio.
„Viešajame transporte tvarūs sprendimai yra itin reikalingi. Todėl kartu su partneriais ir klientais skatiname tvarų judėjimą ir esame įsipareigoję siekti Paryžiaus susitarimo dėl klimato kaitos tikslų. Norime, kad ne vėliau kaip 2050 m. šiltnamio efektą sukeliančios dujos nebebūtų išmetamos. Esame įsitikinę, kad ateitis priklauso nulinės taršos transporto priemonėms. Todėl ryžtingai einame tvaraus vietinio viešojo transporto keliu, visiškai pasikliaudami elektrine pavara. Neseniai nuo gamybos linijos nuriedėjo 1000-asis „eBus“ autobusas.“, - sako B. Oktay.
CO2 oro kondicionavimo sistema žada didesnį efektyvumą ir didesnį diapazoną
B. Oktay pabrėžia dėmesys visada sutelktas į klientus. Tikslas yra gana aiškus: supaprastinti klientų verslą pasitelkiant pažangiausius tvarius sprendimus. Optimizuojant „MAN Lion's City E“, neabejotinai daugiausia dėmesio skiriama vairuotojų ir keleivių saugumui ir komfortui, bei transporto priemonės efektyvumui didinti. Pavyzdžiui, CO2 oro kondicionavimo sistema, kuri dabar yra standartinė įranga, užtikrina didesnį tvarumą. Ši sistema yra ekologiškesnė ir kartu gerokai efektyvesnė, todėl jau dabartiniame „MAN Lion's City E“ gali užtikrinti papildomą iki 25 km nuvažiuojamą atstumą.
Baterijų naudojimas ir perdirbimas tausojant išteklius
MAN akumuliatorių technologijai itin svarbus yra tvarumo vaidmuo. Daugiausia dėmesio skiriama tokiems klausimams kaip saugumas, ilgaamžiškumas, energijos kiekis, atsižvelgiant į svorį ir vietą, taip pat tvirtumas ir sąnaudos bei vėlesnis naudojimas ir perdirbimas. Pirmiausia siekiama pailginti akumuliatorių tarnavimo laiką, o kai tai nebeįmanoma, perdirbti juose esančias žaliavas. Intensyviai analizuojami akumuliatoriai, kurie po naudojimo transporto priemonėje grįžta į MAN. Jei akumuliatoriai nebegali būti naudojami kaip vadinamieji traukos akumuliatoriai, jie toliau naudojami: arba kaip antrasis panaudojimas transporto priemonėje po gamyklinio remonto (2nd Use), arba kaip antrasis akumuliatoriaus naudojimo laikas (2nd Life). Siekdama optimizuoti perdirbimo greitį, MAN remiasi mechaniniu procesu, po kurio seka hidrometalurginis apdorojimas. Taip galima perdirbti iki 96 proc. akumuliatorių.
Apie tvaraus autobuso apdovanojimą
„Tvaraus autobuso apdovanojimo tikslas - formuoti teigiamą supratimą apie tvarumą. Ir, žinoma, mums tai pavyksta padaryti su tokiomis novatoriškomis transporto priemonėmis kaip „MAN Lion's City 10 E“,“ - sako Oktay. Komisijai ypač svarbūs tokie aspektai kaip saugumas, komfortas, triukšmas, galimybė perdirbti komponentus, taip pat bendras gamintojo ekologinis sąmoningumas.